Wednesday, December 19, 2012

19.


Nagy rádióhallgató vagyok.
Még az internet előtti időkben, - nagyon kis aprók voltak a gyerekek, s én nagyon fiatal, - annyira vártam minden nap a Bartók Rádióban a folytatásos felolvasásokat...Így ismertem meg Polcz Alaine-t, először csak a nyugodt hangját. Most is rádiót hallgatok, évek óta ugyanazt. Én vagyok a hűséges hallgató. Míg az utolsó karácsonyi kekszeket teszem-veszem ki a sütőből, egy 1955-ös felvételre figyelek, a Tonio Krögert olvassa fel Thomas Mann maga . Ez az én mai napi ajándékom.

Hajnalban kinéztem az ablakon a sötétbe, s megláttam Mici fehér kis alakját az udvaron. Beengedtem, majd leültem egy kicsit a Szentírással s egy csésze kávéval - hát ő is odafészkelte magát. Így olvastunk egy kicsit, mostanában mindig ugyanazokat a történeteket. Karácsonykor ezeket köszönöm, ezeket ünneplem, s a legfontosabb mondatot, amit embernek mondani lehet: Ne félj.*

* (Lukács evangéliuma 1:13, 1: 30, 2: 10)

10 comments:

Hajnalka Nagy said...

Drága Nagymamám mondta ezt mindig nekem... Köszönöm! amúgy is napok óta ő jár az eszemben s picit szomorú vagyok, mert a fizikai ölelése már nincs velünk... de a másik igen s ettől inkább a boldogság serpenyője lesz túlsúlyban :)

majusvan said...

Köszönöm, ezt a mai gondolatot, és a többit mind amik vittek, vezettek és vigasztaltak ebben az adventben.

Éva said...

Nem sokszor mondta nekem senki ezt a mondatot. Én néha magamnak, és most itt is olvasgatom. Hátha beépül...

csillag said...

Ne félj...

Brigi said...

en is imadom a radiot. nem s tudom, mi a varazsa? talan az hogy egyutt monfondirozhatok a bemondoval vagy az eloadoval, mig sutok, kotok vagy takaritok.

iri said...

Lehet ennel meghittebb harmas:Mici,kave meg a Szentiras?
Mitol is felnel(nenk)

Éva said...

Tonio Krögert hallgatni magától Thomas Manntól, tényleg ajándék. Sokadszorra újra elolvasom, és nagyon szeretem.
Ismerkedtem a rádióddal.Én mint örök újrakezdő, sokat megértő de nem beszélő németes, hallgatni is fogom. Köszönöm.

Éva said...

Vasalás közben Tonio Krögert hallgattam a rádiódon.:-)

márta said...

Én is hallgattam. :)

Éva said...

Együtt hallgattuk!:-) Gondoltam is rád, hogy talán közös programunk van.